Příručka mentoringu, J. Kominácká, L. Lacina, P. Rozmahel, 2016

Kniha je stručným úvodem do tématu mentoringu. Jak je uvedeno v anotaci (nikoli v názvu) podstatnou částí obsahu jsou dvě konkrétní témata, která jsou a zřejmě ještě nějakou dobu budou v českém školství velmi aktuální – využívání ICT a aktivizačních vyučovacích metod. Ta zabírají větší polovinu knihy. Osobně knihu vnímám jako stručnou příručku a pro lidi z vedení škol možná (snad) jako možnou motivaci k poskytnutí (nejen) mentorské podpory svému týmu.

Poznámky pro případné další využití

  • Vymezení metoringu ve srovnání s koučingem
  • Příklady využití
    • Začínající učitel
    • Zvládnutí edukační změny
    • Posun v profesním rozvoji
  • Řízený rozhovor, aktivní naslouchání, stanovování cílů metodou SMART, kolegiální náslechy, konstruktivní zpětná vazba, reflektivní deník, týmové koučování
  • Třífázový model
    • Identifikovat příčiny
    • Změnit způsob nahlížení
    • Pomoci vyřešit problém
  • ICT jako podpora výukového procesu na školách
    • Dotyková zařízení
    • Internet
    • Autorský zákon a softwarové právo
    • Škola v cloudu
  • Aktivizační metody ve výuce
    • Data z průzkumu

Více o knize na cbdb.cz