Motivační rozhovory ve škole, S. Rollnick, S. G. Kaplan, R. Rutschman, 2017

Kniha je rozdělena na dvě přibližně stejně obsáhlé části. V té první jsou představena teoretická východiska (techniky, zásady), druhou pak tvoří okomentované příklady rozhovorů. V závěru je ještě několik stran jako podnět k vlastní praxi.

Poznámky pro další použití:

  • Jít po boku, nikoli napřed
  • Tři styly komunikace
    • Usměrňující
    • Provázející
    • Následující
  • 4 procesy
    • Vytvoření vztahu
    • Zaměření
    • Evokace
    • Plánování
  • Klíčové dovednosti
    • Empatie
    • Otevřené otázky
    • Afirmace
    • Reflexe
    • Shrnování
    • Nechat se vést studenty
  • Tři základní potřeby – autonomie, vztah, kompetence
  • Čemu se vyhnout
    • Napravovací reflex
    • Opomenutí vhodné chvíle
    • Negativní posuzování
    • Obviňování
    • Soustředění na to, kdo za to může
    • Podrývání nezávislosti
    • Příliš mnoho usměrňování
    • Předčasné zaměření na výsledek
  • Cílené uplatnění – šikana, ohrožení studenti, prevence vyloučení ze školy

Více o knize na cbdb.cz